Αρχική Σελίδα   Σχεδιάζοντας Διδακτικό Πολυμεσικό Υλικό Για το Διαδίκτυο   Στόχοι Γλωσσάριο Δομή Ερωτήσεις    
Αρχική Σελίδα
  Αρχική Σελίδα  

 

 
         
  Πρώτη σελίδα προηγούμενη σελίδα Επόμενη Τελευταία σελίδα  

Διδακτικός Πυρήνας > Δομή

Πριν ξεκινήσουμε τη συγγραφή του διδακτικού υλικού, καλό θα ήταν να συντάξουμε ένα χάρτη της δομής του υλικού.

Για να αναπτύξουμε το περιεχόμενο καλό θα ήταν να αναφερόμαστε στο χάρτη της δομής που έχουμε συντάξει προηγουμένως. Η ανάλυση που έχουμε κάνει για το κοινό μας και για τους στόχους που θέλουμε να φτάσει μας βοηθούν να εστιάσουμε όταν συγγράφουμε το περιεχόμενο.

Έχοντας λοιπόν στο μυαλό μας

  • τι θέλουμε εμείς να μάθει ο φοιτητής,
  • τι θέλει ο φοιτητής να κερδίσει διαβάζοντας το υλικό
  • σε τι θα τον βοηθήσουν αυτές οι γνώσεις

προχωράμε στην οργάνωση του υλικού. Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνει γράφοντας πολύς κόσμος αφορά στις σκόρπιες και μη επικεντρωμένες πληροφορίες. Το να οργανώσουμε τις πληροφορίες μας μπορεί να επιλύσει και τα δύο αυτά προβλήματα με μιας- μας βοηθά να επικεντρωθούμε στο θέμα μας και να δώσουμε στο κείμενό μας μια στιβαρή δομή .

ΟΙ περισσότεροι σύγχρονοι ηλεκτρονικοί κειμενογράφοι (word, κτλ...) έχουν μια λειτουργία προβολής διαρθρωσης.

Το υλικό μας -πέρα από όποιο οπτικοακουστικό υλικό-παραμένει κατά κύριο λόγο κείμενο

      • Κύριο ( Ορισμοί, συμπεράσματα)
      • Συμπληρωματικό (έξτρα υλικό)
      • Συμβουλευτικό (αναφορά σε άτλαντες, εγκυκλοπαίδειες. Πλήρης αναφορά )

το οποίο διαμορφώνουμε με συγκεκριμένο ύφος ώστε να είναι πιο ευανάγνωστο με συγκεκριμένη δομή ( γενική και είδική)και περιέχει:

Εισαγωγή : μπορεί να περιλαμβάνει ένα ορισμό του υλικού που θα ακολουθήσει χαράσσοντας τους λογικούς δεσμούς που έχει η διδακτική ενότητα που συντάσσουμε με άλλους επιστημονικούς τομείς

Μηνύματα κλειδιά / Σημεία προσοχής του κειμένου: επαναλαμβάνουμε τις πιο σημαντικές φράσεις σαν ξεχωριστή παράθεση. Αυτές οι παραθέσεις είναι σε μεγαλύτερου μεγέθους και διαφορετικού τύπου γραμματοσειρές.

Εννοιολογικά γραφικά: χρησιμοποιούν εικόνες για να αποδώσουν ιδέες και μπορεί να περιλαμβάνουν λογικά διαγράμματα ή χάρτες. Ένα εννοιολογικό γραφικό μπορεί να χρησιμεύει για να :

  • υποκαθιστά λέξεις
  • αναπαριστά αφηρημένες ιδέες
  • συνοψίζει πληροφορίες

Γλωσσάριο: περιλαμβάνει τους κυριότερους όρους που θέλουμε να συγκρατήσει ο εκπαιδευόμενος ή τους νέους όρους που πρωτοσυναντά σε αυτή την ενότητα.

 

Ενδεικτικά η δομή μπορεί να περιγράφεται από τον παρακάτω πίνακα:

Γενική Δομή (που αφορά όλο το υλικό)

Στόχοι του ΠΔΥ
Δείκτης Περιεχομένων
Αυτοαξιολόγηση
Βιβλιογραφία
Βοήθεια

Λίστα με τους γενικούς στόχους του ΠΔΥ

Λίστα με τα περιεχόμενα που περιλαμβάνει

Πρόταση γενικής αυτοαξιολόγησης

Γενική Βιβλιογραφία

Βοήθεια στην πλοήγηση/ οδηγός μελέτης

Ειδική Δομή (που αφορά την κάθε υποενότητα ξεχωριστά)

Στόχοι της ενότητας
Διδακτική ενότητα
Επιπλέον Υλικό
Δραστηριότητες
Αξιολόγηση

 Λίστα με τους γενικούς στόχους της ενότητας

Βασικές έννοιες σε ύφος διδακτικό,και περιεκτικό με παραδείγματα

Κείμενα, Web sites,…

Ανοικτές
Κλειστές

( στην περίπτωσή μας εξετάσεις )

    Πρώτη σελίδα προηγούμενη σελίδα Επόμενη Τελευταία σελίδα    
Σχεδιασμός