Αρχική Σελίδα   Σχεδιάζοντας Διδακτικό Πολυμεσικό Υλικό Για το Διαδίκτυο   Στόχοι Γλωσσάριο Δομή Ερωτήσεις    
Αρχική Σελίδα
  Αρχική Σελίδα  

 

 
         
  Πρώτη σελίδα προηγούμενη σελίδα Επόμενη Τελευταία σελίδα  

Διδακτικός Πυρήνας > Μορφή > Αναγνωσιμότητα

Σύμφωνα με τις έρευνες, όταν διαβάζουμε ένα κείμενο στην οθόνη, ο ρυθμός ανάγνωσης μειώνεται κατά 25% σε σχέση με ένα έγγραφο. Προκειμένου να βελτιωθεί το ευανάγνωστο ενός κειμένου:

  • Αφήνουμε πολλά λευκά κενά στη σελίδα γιατί ξεκουράζουν το μάτι .

  • Η έντονη γραφή τραβάει την προσοχή του αναγνώστη, αλλά μην το παρακάνουμε . Βλέπουμε πόσο δύσκολο είναι να διαβαστεί μια παράγραφος με πάρα πολύ κείμενο σε έντονη γραφή.

  • Η αλλαγή από έντονα σε κανονικά μπορεί να επιβραδύνει το μάτι , ή αντιθέτως, να το επιταχύνει προσελκύοντας το προς την επόμενη λέξη σε έντονα .

  • Κρατάμε τη συνοχή στο κείμενό μας - διατηρούμε την έντονη γραφή για τις λέξεις κλειδιά και τα μηνύματα .

  • Αποφεύγουμε την ευρεία χρήση των πλάγιων χαρακτήρων και ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ για να δώσουμε έμφαση γιατί καταφέρνουμε το ακριβώς αντίθετο παράδειγμα από αυτό που θέλουμε να προσδώσουμε.
    Χρησιμοποιούμε πλάγιους χαρακτήρες μόνο για να βοηθήσουμε τον αναγνώστη να διαβάσει την έμφαση που εμείς επιδιώκουμε να δώσουμε ή για την απόδοση ειδικών όρων ή λατινικών εκφράσεων (π. χ. in vitro ).
    Τα εισαγωγικά μπορούν να κάνουν το κείμενο να ηχεί πιο διαλογικό. Για παράδειγμα , όταν διαβάζουμε την προηγούμενη πρόταση δίνουμε έμφαση στο "εμείς" γιατί είναι σε εισαγωγικά. Η χρήση τους λοιπόν μπορεί να κάνει τη διαφορά στο νόημα αυτών που γράφουμε.

    Πρώτη σελίδα προηγούμενη σελίδα Επόμενη Τελευταία σελίδα    
Σχεδιασμός