Αρχική Σελίδα   Σχεδιάζοντας Διδακτικό Πολυμεσικό Υλικό Για το Διαδίκτυο   Στόχοι Γλωσσάριο Δομή Ερωτήσεις    
Αρχική Σελίδα
  Αρχική Σελίδα  

 

 
         
  Πρώτη σελίδα προηγούμενη σελίδα Επόμενη Τελευταία σελίδα  

Διδακτικός Πυρήνας > Μορφή > Γλώσσα

Το διαδίκτυο, συγκρινόμενο με τα έντυπα, είναι ένα άμεσο μέσο στο οποίο απουσιάζει η τυπικότητα, έτσι οι χρήστες εκτιμούν ένα κάπως ανεπίσημο στυλ γραφής καθώς και ένα μικρό ποσοστό χιούμορ.

Χρησιμοποιούμε:

  • Μεστή, απλή και άμεση γλώσσα

  • Μονολεκτικά Ρήματα: Η χρήση ενός μονολεκτικού ρήματος επικοινωνεί με μεγαλύτερη δύναμη αυτό που επιθυμούμε να εκφράσουμε. Επιπλέον αποβάλλει τους πλεονασμούς και μειώνει το μήκος του κειμένου. Π. χ.

  • Παίρνω μια απόφαση

  • αποφασίζω
  • Κάνω χρήση

  • Χρησιμοποιώ
  • Πραγματοποιώ μια εξέταση

  • εξετάζω
  • Ρήματα ενέργειας Καλό είναι να αποφεύγουμε "επίπεδα" ρήματα του τύπου είναι, έχει. Προσπαθούμε οι εκπαιδευόμενοι να μάθουν να κάνουν πράγματα

  • Ενεργητική φωνή Η ενεργητική φωνή προσφέρει δύναμη. Η παθητική φωνή μπορεί να φαίνεται πιο επαγγελματική και αντικειμενική αλλά αφαιρεί έμφαση από το υποκείμενο :

Π. χ. Η αιμόσταση ελέγχεται από τα αιμοπετάλια
Τα αιμοπετάλια ελέγχουν την αιμόσταση

  • Ενεστώτα και Παρακείμενο, εάν είναι δυνατόν. Διαδίκτυο σημαίνει αμεσότητα: χρησιμοποιούμε αυτό το πλεονέκτημα για να κρατήσουμε το κείμενο μας φρέσκο

  • Δεικτικά Είμαστε προσεκτικοί όταν χρησιμοποιούμε δεικτικά: Οι όροι παραπάνω, παρακάτω, στην κορυφή, στο τέλος, έχουν νόημα σε ένα γραμμικό κείμενο αλλά όχι απαραίτητα σε ένα κείμενο με υπερσυνδέσμους

  • Είναι επίσης αποδεκτό και θεμιτό σε ανεπίσημα κείμενα να απευθυνόμαστε στον αναγνώστη προσωπικά : μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το «Εμείς», "σας", "μας"

    Π. χ . Θα μελετήσουμε τον επιθηλιακό Ιστό

    Πρώτη σελίδα προηγούμενη σελίδα Επόμενη Τελευταία σελίδα    
Σχεδιασμός